19 Aralık 2009 Cumartesi

USB Diskten Windows XP Kurmak (Asus EeePC'ye Yeni Windows Kurmak)

Arkadaslar, yeni bir Asus EeePC aldim. Turkce Windows kurmam gerkiyordu...internette her yeri aradim...boot sectoru yukle, flash'i formatla, sonra windowsu kopyala, hal.dll hatasi vs. derken isi cozduk...yaklasik 3-4 saat surdu...siz benim kadar ugrasmayin diye buraya yaziyorum...

yapmam gereken sadece su programi bulmakmis...eger ihtiyaciniz olursa sizin yerinize windows altinda butun isi kendisi hallediyor...

Programin adi Novicorp WinToFlash
http://wintoflash.com/download/en/
(Last version via FTP: 0.5.0013 beta ftp://wintoflash:6ekKDAXy@downloadserver1.wintoflash.com/distributions/Novicorp%20WinToFlash%200.5.0013%20beta.zip)

verdigim linkten indirebilirsiniz...program tek tikla usb diskinize xp kurulum dosyalarini ve boot dosyalarini yukluyor...bu arada xp kurulum diskiniz olmak zorunda tabii...

hal.dll problemine gelince...su an xp hala kurulum asamasinda...kurulum tamamlandiginda umarim problem olmaz...ama su ana kadar kurulumun calismasina da izin vermiyordu... onu da partition magic programini indirerek cozdum...hardiskiniz ayri bolumlenmisse xp'yi kuramiyorsunuz... ben partition magic'le disklerimi birlestirdim ve sorun kalmadi...

umarim xp sorunsuz kurulur...

not: usb'den boot etmek de beni epey ugrastirdi bu arada...ilk once removable drive'i ilk siraya aldim...ama boot etmedi...meger usb flash diski harddisk olarak goruyormus...

f2 tusuyla biosu actiktan sonra boot sequence kisminda hard drive properties (tam hatirlamiyorum ingilizcesini, buna benzer birseydi) kismini acip harddisk onceligini usb flash diskinize veriyorsunuz...sonra boot siralamasinda 1.siraya flash diski koyuyorsunuz...

bu arada nedense ben sifirdan bilgisayari acinca bir turlu flashi gormediginden de epey ugrastim...restart yapinca biosa girmeden hemen once takinca bios usb@yi gordu...ya da bana oyle denk geldi...bu arada boot sector yuklu usb'ler' normal windowsda calistirinca boot ozelligi gidecegi korkusuyla epey bir mecellestim, o da ayri...

kolay gelsin...

Hiç yorum yok: