10 Mart 2010 Çarşamba

dün bir haber izledim...

...ve eşcinsellik üzerine biraz düşündüm...

haberlerde amerikanın bir eyaletinde yapılan ilk eşcinsel evliliğini gösterdi...orada iki kadın evleniyordu, ama görünen erkek gibi giyinmiş bir kadınla başka bir kadının evliliğiydi...yani aslında bahsedildiği gibi iki kadın değil kendini erkek sanan bir kadınla başka bir kadın evleniyordu...

kendini erkek sanan kadın da kendi fikrince istediği beğendiği elbiseleri giymiş yani bir erkeği taklit etmişti...bu beni düşündürdü (yani iki kadın evleniyorsa iki gelinlik olması gerekmez mi?)...

ben doğanın kadın ve erkek olarak insanları farklılaştırdığını ve bunun da doğanın bir gereği olduğunu düşünüyorum...evlenen ve göz önünde bulunan pekçok gay çiftte de gördüğümüz gibi bu insanlar kendileri de aynı farklılığın olması gerektiğini düşünüyor olmalılar ki kıyafetleriyle tavırlarıyla farklı rollere bürünüyor ve doğanın kendilerine vermediği özellikleri en azından görüntüde kazanmaya çalışıyorlar...

yani aslında iş "eş"cinsellikten çıkıp "rol yapma"cinselliğine dönüşüyor...kadın olduğunu sanan bir erkek başka bir erkekle ilgilenirken erkek olduğunu sanan bir kadın başka bir kadına ilgi duyuyor...yani burada hastalık denmesinde biraz doğruluk payı var gibi...

evet, işin ayrıntısını tıp dünyasına bırakmak daha doğru olur ama ben erkek gibi görünüp erkeklere ilgi duyan erkeklere ya da kadın gibi görünüp kadınlara ilgi duyan kadınlara çok rastlamadığımızı hatırlatmak isterim...

bu arada asıl belirtmek istediğim konu da eşcinselliğin "normal" olmadığı...bunun "normal" olarak kabul edilmesi ve toplumun buna zorlanmasından ya da zorla ikna edilmesinden ya da sürekli medyada bu tip ilişkiler normalleştirilerek toplumun buna alıştırılmasını son derece sakıncalı buluyorum...

ben insanların yatak odasına karışılması taraftarı da değilim...o zaman kimse de bana yatak odasında neler yaptığını açık açık ifade etmesin...

kişinin eşcinselliğini vurgulaması bir bakıma yatak odasını sergilenmesi anlamına gelir, bence...

o yüzden; eşcinselliğin hastalık olduğunu söylemek mi tercihlere müdahale etmek anlamına gelir yoksa eşcinselliğin "normal" olduğunu söylemek mi?

bence bu konuda daha derin düşünülmesi gerekli...

ilgili habere buradan ulaşabilirsiniz...

Hiç yorum yok: