1 Haziran 2010 Salı

gazze'ye yardım gemilerine yapılan saldırı...

israilin hatalarından herkes bahsediyor...peki türk gemilerinde yapılan hatalar... bence işin bu noktaya gelmesinde türk gemilerinde yapılan hatalarında etkisi var...israilin hareketini mazur görmek için söylemiyorum, bu ölümler bir vahşettir ve o insanlara yazık olmuştur...ama söylemek istediğim barışçıl amaçlarla gidenlerin bunun için yeterli çaba gösterip göstermediği... mesela gemiye atlayan askerlerin üstüne gitmeye, silahlarını alıp karşılık vermeye gerek var mıydı? aklıma adını hatırlayamadığım eski bir film geliyor, silahların namlusuna çiçekler koyuyordu barış güçleri...bence burada hata yapıldı...israil bir düşman olarak görüldü, gemidekilerin tek düşüncesi cani israilin zalim kuşatmasını kırmaktı...gazzenin fethi için gidiliyordu sanki....neyse olan oldu...benim şimdi aklımda buna verilebilecek en iyi tepki ne olabilir, o var...savaş açacak halimiz yok...donanmayı gönderip taciz de edemeyiz...bana sorarsanız yapılabilecek tek şey var...bunun gibi bir filo daha oluşturmak, hatta daha fazlasını...içine bu sefer daha fazla insan doldurmak lazım...üstlerine de ihram giymeliler, kefenimizi aldık geldik diye bütün dünyaya reklam edilmeli çünkü...sıkıysa israil bir daha saldırsın...israil sularına yaklaşılınca da israil gemilerine çiçekler atılsın, askerler müdahale ederse de sadece çiçekle karşılık verilsin...silahlar, sopalar konuşmasın...belki onlar da o zaman insafa gelirler...ben şunu gördüm tüm hayatımda, saldırgan birine saldırgan tavır gösterirsen mutlaka kavga çıkar...ama saldırgan birine tam tersi şekilde tamamen sakin davranırsan ilk önce büyük bir şaşkınlık yaşar ondan sonra da istediğin gibi onu yönlendirebilirsin...israil hiçbir zaman düzelecek gibi görünmüyor ama belki böyle yapılsaydı, daha sakin bir yaklaşımla, oraya gazzeyi fethetmeye değilde gazzeye teslim olmaya gidilseydi belki yardımlar yerine ulaşabilirdi diye düşünüyorum...

Hiç yorum yok: