21 Aralık 2009 Pazartesi

kürt sorunu...

ismet berkan'ın yazısı...

sonunda birileri problemin "kürtlük" ya da "türklük"le alakalı olmadığını anlatabilmiş...

ben kimsenin kimseye "sen türksün" ya da "sen kürtsün" diye problem çıkarttığını sanmıyorum...ama "ben türküm" ya da "ben kürtüm" diyerek kendisine "ayrıcalık" isteyen ve kendisinde bir "üstünlük" gören kesimler var...

türkiyede bu zihniyetin alt edilmesi ve herkesin eşit olduğunun altının çizilmesi gerekli...

ekonumik ve bölgesel farklıklardan kaynaklanan fırsat eşitsizliklerini çözmek ise çok uzun bir zaman alacak, çetrefilli bir yol...çok zor...ama başka çözüm görünmüyor...

yine de bu konuda asıl çabayı göstermesi gerekenin bölge halkı olduğunu düşünüyorum...

yani, sanki çukura düşen birini çıkartmaya benzetirsek; çukurdaki adamın çıkmayı istemesi ve bunun için diğerlerinden daha çok çaba göstermesi gerekli, bence...

Hiç yorum yok: